Love Me - Kapitel 13


Det hade gått två veckor sedan jag och Nora varit i New York tillsammans, och min garderob hade verkligen blivit betydligt större. Jag saknade Nora jättemycket, men var faktiskt ganska lättad av att inte behöva höra hennes tjat om Justin Bieber 24/7. På måndag började skolan, första året här i Stratford, och det var bara två dagar kvar. Jag var väldigt nervös men det tänkte jag inte visa för någon. Pauline skulle börja i min paralell klass, hon var den ända jag kände så det hade varit ganska skönt att ha hamnat i samma klass som henne. Men jag skulle iallfall inte behöva sitt själv på lunchen.
 Jag lade undan min bok och fällde upp laptopen i knät. Jag var ensam hemma eftersom att pappa och Liam skulle ha en "killkväll", så de var på någon bio - action förmodligen - och sen skulle de gå ut och äta - McDonalds om jag får gissa - typiskt killar. Så där satt jag, i soffan framför tv:n och försökte underhålla mig själv. Pauline var inte hemma, hon var hos sin mormor och morfar i Toronto.
 Jag loggade in på facebook och tittade på senaste händelserna, vilka som var inne på chatten och kollade på bilderna Nora hade lagt in från New York resan. Hon hade döpt albumet "Justin Bieber i New York!". Jag klickade in mig på hennes logg och gav henne en kommentar och tackade för att hon nämnt mig i albumet. Mycket sarkasm jag vet, men det fick hon faktiskt tåla. Typ. Jag satte på musik och gick in till köket och bredde två mackor som skulle bli min middag. En med ost och en med skinka, ovanliga pålägg jag vet. Jag hällde upp lite Cola i ett glas och satte mig vid min laptop, det var inte förens jag satt där med mackorna bredvid mig och laptopen i knät som jag insåg att jag satt och lyssnade på Justin Bieber. One Less Lonely girl började att spelas och jag såg honom framför mig. Han var så perfekt, och hans brun,gröna ögon lyste verkligen när han sett på mig. Hans hår var svettigt och klibbade fast mot hans panna, men han var ändå så vacker.
 Jag bestämde mig för att söka runt om honom på google, enklaste sättet hade varit att ringa Nora och bett henne berätta allt om honom för mig, men för det första var det inte direkt billigt att ringa till Sverige här ifrån, och för det andra skulle hon bara börja ställa massa frågor och tro att jag blivit helt galen i Justin Bieber. Nej, det fick bli google helt enkelt. Jag skrev in Justin Bieber i sök fältet och det kom upp massa sidor där det stod allt om honom. Jag valde Wikipedia, även om jag lärt mig i skolan att det inte var den säkraste källan, brukade informationen om kändisar och diverse saker faktiskt stämma.
Justin Drew Bieber, född 1 Mars 1994, i Stratford, Ontario är en kanadensisk sångare och skådespelare.
1994, det är ju samma år som jag, och... han är född i Stratford, där bor ju jag! Jag blev helt uppspelt och började hoppa i soffan. Jag satte mig ner igen och gick ut från Wikipedia. Jag tog bort Justin Bieber ur sökfältet och skrev istället: "Har Justin Bieber en flickvän?" Det kom upp massa olika sidor om Justin Bieber och hans flickvän? Jag tog första bästa och började läsa om någon som hette Selena Gomez. Var Selena och Justin tillsammans? Jag skrollade ner till kommentarsfältet och såg att de flesta trodde att det var ett PR-trick, det kändes iallafall lite bättre. Hur kunde Justin ha en flickvän??
Jag sökte på Selena Gomez på bilder och massa kom upp. Hon var underbart vacker och snygg. Varför såg inte jag ut som henne? Jag bestämde mig för att besöka Wikipedia igen, Selena Gomez var tydligen också känd. Då kanske bara det var ett PR-trick? Eller? Jag fällde ihop min laptop och satte på tv:n ABC family visade det senaste avsnittet av "Pretty little liars"det tackar man aldrig nej till.


Alarm klockan ringde klockan sex och jag kände hur hela kroppen värkte av trötthet. Kunde man inte bara hoppa över skolan? Jag kravlade ur sängen och fram till min garderob för att hitta något att ta på mig. Jag undvek att titta mig själv i spegeln, rädd för vad jag skulle se, ett trött monster med hår som stog åt alla håll. Det var ingen vacker syn, jag hade lärt mig vid det här laget att bästa sättet att känna sig självsäker hela dagen var att undvika spegeln innan man hade fixat i ordning sig.
 Jag valde ett par slitna jeans med hål här och var - mina favorit jeans - och en vit stickad tröja. Jag borstade ur mitt hår och bestämde mig sedan för att möta spegel när jag skulle sminka mig. Jag drog på mascara och bestämde mig för att vara färdig. Sommaren var över och jag hade blivit betydligt bruna här än vad jag hade blivit hemma.
 Jag tassade tyst ner för att inte väcka någon, vilket redan varit försent eftersom pappa stog nere i köket och ställde fram frukost.
- Pappa, vad gör du uppe? Han höll fram en kopp kaffe och log mot mig.
- Jag tänkte att jag kunde skutjsa dig och Liam till skolan.
- Tack för erbjudandet men jag tar nog hellre skolbussen som resten av eleverna gör. Jag smakade på kaffet som smakade gudomligt. Min pappa var verkligen bäst på att göra kaffe.
- Pappa, kaffet var jättegott. Jag log mot honom och hoppades att han skulle förstå.
- Tack, jag fattar att du vill åka skolbussen. Jag går upp och väcker Liam. Han försökte le, men jag såg direkt att han var sårad. Men jag var tonåring. Typ.

Jag gick på bussen och log mot busschaffören. Han log tillbaka samtidigt som han såg förvånad ut. Han var en liten och knubbig man i 40-års åldern. Han hade inget hår på huvudet och hade mycket skägg och med det menar jag mycket. På bussen var det mycket liv och folk kastade saker omkring sig. Jag fattar inte att man kan vara så pigg när klockan var sju på morgon. Jag gick nästan längst bak i bussen och satte mig i ett tomt sätte och hoppades inte att det skulle komma någon pratglad typ och sätta sig bredvid mig. Det var mer än jag orkade just nu.
 Vi åkte några stationer och ingen satte sig bredvid mig. Men sen kom det två killar när det var ungefär en kvart kvar till skolan, med skateboards i handen som såg ut att vara i min ålder. Den ena killen hade inte så mycket hår, och såg hård ut men såg samtidigt väldigt vänlig ut. Den andra killen hade mer hår och var väldigt söt, han var också ganska lång, men inte lika lång som den andra. Den söta killen satte sig brevid mig, medans den andra killen satte sig på andra sidan gången. De började att prata om något som jag inte uppfattade. Killen som satt bredvid mig luktade gott, och hade en jättegullig röst. Jag beodrade mig själv att sluta tänka på honom och lutade mig tillbaka och blundade.
- Hej, är du ny? Killen bredvid mig försökte föra en konversation med mig.
- Hej, ja det är jag du?
- Nej, jag har  gått på samma gamla tråkiga skola hela livet.
- Vad bra, då vet jag att den är tråkig... och gammal.
- Haha, nej du kommer säkert att gilla den. Han log mot mig och jag kunde inte låta bli att titta på hans vita och raka tänder. Hans vän såg otroligt uttråkad ut och undrade säkert varför hans polare snackade med mig.
- Chaz.
- Felicia. Bussen stannade utanför skolan och jag steg ut efter Chaz och hans vän. Jag såg på dem när de åkte iväg på sina skateboards. Jag hoppades inerst inne att jag skulle få träffa dem igen. Iallafall Chaz.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Asbra!!!! Fett kul att hon går i samma klass som chaz. Är den andra ryan tro? Hoppas hon träffar justin snart igen!!!!!

2011-07-16 @ 18:24:40
URL: http://Novellbloggjustinbieber.com
Postat av: :D

jätte bra :D

2011-07-16 @ 19:45:46
Postat av: Filippa

Asså den där adressen är fel. här är rätt!

2011-07-17 @ 14:25:27
URL: http://novellbloggjustinbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0